www.froeken-anker.dk ejes og drives af
Frøken Anker
CVR-nr. 30617657
Bisballevej 12
8800 Viborg
tlf. +45-41107290
info@froekenanker.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer af forbrugere på www.froeken-anker.dk.
1. Bestilling og betaling
2. Sådan køber du på www.froeken-anker.dk (kun private forbrugere)
3. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
4. Levering - herunder levering til udlandet og reservering af vare
5. Returnering
6. Tilbagebetaling
7. Reklamation
8. Persondata
9. Cookies
10. Lovvalg og værneting
www.froeken-anker.dk er åben 24 timer i døgnet, så du kan altid handle, når du har tid. Det kan dog ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse. Du er altid velkommen til at sende en mail på info@froekenanker.dk
For at handle på www.froeken-anker.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til check-ud/adresseoplysningerne rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne ved at holde musen over indkøbskurv ikonet. Du kan indtil betalingsfasen gå tilbage til kurven og rette.
Betaling for fragt vil først blive udregnet umiddelbart inden du er klar til betale, da det afhænger af vægten på pakken.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”. I indkøbsoversigten kan du se de valgte varer og indtaste eventuelle rabatkuponer. Herefter går du videre til "check-ud", hvor du kan logge ind på din Frøken Anker konto, oprette en konto eller check ud uden registrering. Derefter skal du vælge leveringsform og til slut betalingsform.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for ordremodtagelsen. Vi tager forbehold for udsolgte varer samt tryk-og prisfejl, og der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os, der bekræfter dit køb.
Hvem leverer din pakke?
Din pakke vil blive afsendt med GLS. Ved større ordre eller skrøbelige varer, vil ordren blive sendt med fragtmand.
Hvad koster det?
Ved levering til adresser i Danmark bliver pakkerne sendt med GLS, leveringen sker til en selvvalgt pakkeshop eller din privatadresse. Prisen på levering med fragtmand varierer. Kunden får altid prisen til godkendelse inden købsaftalen indgås.
Ved fri fragt sendes varerne med den billigste fragt, hvis andet ikke er angivet.
Hvor lang tid tager det?
Du vil modtage din ordre indenfor 1-3 hverdage efter ordreafgivelsen. Samme dag som ordren sendes afsted til dig, vil du modtage en faktura pr e-mail. Husk at tjekke din mappe med spam/uønsket post, hvis mailen ikke dukker op på almindeligvis. Det kan i sjældne perioder tage længere tid, men det vil du blive oplyst om med ordrebekræftelsen pr mail.
BEMÆRK! Vi pakker din ordre grundigt i genbrugsemballage for at spare dig for yderligere omkostninger eller dyrere varer. Der er forsikring på ALLE forsendelser. Glas og spejle sendes på købers eget ansvar.
Vores salg til udlandet er målrettet Norden og Europa.
Bestillinger ekspederes ved brug af bankoverførsel, betalingskort eller afhentning.
For forsendelse til andre lande end EU (tredjelande), kan der komme told og afgifter for det pågældende bestemmelsesland. Disse omkostninger betales af køberen
Ordrer på større forsendelser? - kontakt os venligst på info@froekenanker.dk
Reservering af vare
Vi reserverer gerne en vare for dig. Du skal blot gennemføre ordren som normalt, inkl. betaling, og i kommentarfeltet skrive, at du ønsker varen reserveret og hvilken dato, du ønsker den afsendt. Dog kan vi maximalt udskyde afsendelsen 14 dage aht. lagerplads. Beløbet bliver ikke hævet fra betalingskortet før varen afsendes.
Når din pakke afgår fra os, afsendes automatisk en mail til dig med meddelelse om dette. Din pakke bør herefter være hos dig indenfor få dage. Modtager du ikke din pakke, eller meddelelse fra GLS om, at din pakke kan afhentes i pakkeshoppen, vil vi bede dig kontakte os omgående. Så vil vi hjælpe dig med at finde ud af, hvor din pakke er henne.
Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen udløber i pakkeshoppen, og derfor returneres til os, vil du få en meddelelse om, at din pakke er kommet retur til os. Evt. udgifter ved returforsendelsen eller fremsendelse, pålægges kunden.
Ønskes bestillingen derefter ikke retur, fratrækkes returforsendelsen i det endelige tilgodehavende.
5. Returnering
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos www.froeken-anker.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal kopiere din faktura, og vedlægge i returpakken.
Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer:
Du indleverer pakken på dit nærmeste posthus eller GLS pakkeshop. Husk at du i dette tilfælde selv skal betale fragtomkostningerne.
Dine returvarer sendes til:
Frøken Anker
Bisballevej 12
DK-8800 Viborg
(Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav. Ingen afhentning i pakkeshop! Returpakken skal sendes til vores adresse.)
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 7 dage efter, du har fortrudt.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal i pakken vedlægge en returseddel med navn + adresse + mobilnummer. Bedst er en kopi af din faktura. Har du betalt med mobilepay, så skal vi også bruge dit kontonummer.
6. Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver overført med EPAY eller bankoverførsel.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug,
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
7. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vore varer er antikviteter og gamle/brugte ting. Der kan forekomme små fejl, brugsspor eller mangler.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@froekenanker.dk .
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Frøken Anker
Bisballevej 12
DK-8800 Viborg
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er og vedlæg gerne en kopi af fakturaen.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
UAFHENTEDE PAKKER. Pakker, der ikke er afhentet, og derfor sendes retur til vores lager, bliver krediteret i returbeløbet for varerne. Fragt returnerer vi ikke.
8. Persondata
For at kunne handle på www.froeken-anker.dk skal du som minimum oplyse:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@froekenanker.dk
9. Cookies
Ved at benytte www.froeken-anker.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
10. Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.froeken-anker.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.